poniedziałek, 19 października 2015

Masz fajny nick, będziesz ze mną chodzić?

"Nie bądź gnidą,
poczuj freedom [...]"

M.Świetlicki
(fragment utworu "Freedom" grupy Świetliki)


W tym poście opisano przebieg doświadczenia mającego na celu ukazanie reakcji na spontaniczną propozycję zostania parą ze strony nieznajomej osoby. Równolegle rozpoczęto eksperyment polegający na założeniu dwóch profili na portalu randkowym, jednak potrzeba co najmniej tygodnia aby zebrać materiał badawczy. Drugi eksperyment zostanie opisany w jednym z przyszłych postów.

Przebieg doświadczenia


Za miejsce eksperymentu obrano czat regionalny ogólnego przeznaczenia. Pomimo, że jest to dyskusyjne, postanowiono użyć nicków wskazujących jednoznacznie, że poszukujące osoby nie były nigdy wcześniej w związku i szukają swojego pierwszego partnera. Wiek podany w nickach wskazywał 30 lat.
Właściwa faza doświadczenia polegała na napisaniu do 50 osób płci przeciwnej zwrotu "Cześć, czy chcesz zostać moją dziewczyną" (w przypadku poszukującego mężczyzny) lub "Cześć, czy chcesz zostać moim chłopakiem" (w przypadku poszukującej kobiety).

Mężczyzna szukający dziewczyny


Wysłanych wiadomości : 50
Treść wiadomości: "Cześć, czy chcesz zostać moją dziewczyną?"
Użyty nick: nie_miałem_dziewczyny_on30

Tabela 1a: Reakcje kobiet na pytanie "cześć, czy chcesz zostać moją dziewczyną?" (pytającym jest nieznajomy mężczyzna).
Reakcja Liczba przypadków Liczba przypadków [%]
Brak odpowiedzi 36 72%
Nie 4 8%
Nie + obraźliwy zwrot 4 8%
Możliwe/nie wiem/może/przekonaj mnie/jak się postarasz - czyli klasyczny flirt 4 8%
Nie + wyjaśnienie dlaczego 2 4%

Podsumowanie:
72% nie przyjęło zaproszenia do rozmowy
20% odmówiło
8% nie udzieliła jednoznacznej odpowiedzi ale sugerowały "postaranie się" aby je przekonać

Kobieta szukająca chłopaka


Wysłanych wiadomości: 50
Treść wiadomości: "Cześć, czy chcesz zostać moim chłopakiem?"
Użyty nick: nie_miałam_chłopaka_ona30

Tabela 1b: Reakcje mężczyzn na pytanie "cześć, czy chcesz zostać moim chłopakiem?" (pytającą jest nieznajoma kobieta).
Reakcja Liczba przypadków Liczba przypadków [%]
Tak / jasne / pewnie / czemu nie 20 40%
Brak odpowiedzi 11 22%
Wahanie się z odpowiedzią przy kontynuacji rozmowy "aby mnie najpierw lepiej poznać" 10 20%
Nie 3 6%
Pytanie czy jestem zdesperowana lub czy byłam w zakonie 2 4%
Pytanie czy to żart 2 4%
Zamarcie rozmowy po przywitaniu się ("cześć") 2 4%
Nie + wyjaśnienie dlaczego 1 2%
Komplement dotyczący "ciekawego rozpoczęcia rozmowy" 1 2%

Podsumowanie:
40% się zgodziło bez pytania o szczegóły
26% wahało się z odpowiedzią, ale chcieli mnie poznać, spotkać się i dowiedzieć się więcej o mnie
22% nie przyjęło zaproszenia do rozmowy
12% odmówiło

Porównanie


Poniższa tabela zawiera zestawienie najogólniejszych typów reakcji dla obu płci:


Tabela 2: Reakcja na pytanie "cześć, czy chcesz zostać moim chłopakiem/dziewczyną?" w zależności od płci.
Napotkana reakcja Kobieta szukająca chłopaka [%] Mężczyzna szukający dziewczyny [%]
Tak 40% 0%
Tak, ale wcześniej chcę Cię poznać (postawa aktywna) 26% 0%
Jak się postarasz (postawa bierna) 0% 8%
Nie 12% 20%
Brak odpowiedzi 22% 72%

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz